Marketing to absolutna podstawa
Niezależnie od tego, czy prowadzimy działalność w zakresie odzieży damskiej, perfum czy innych towarów, nie ma znaczenia – reklama w Internecie jest absolutnie niezbędna. Warto zacząć od prostego fanpage’a na Facebooku, Instagramie i innych mediach społecznościowych. Pamiętajmy jednak, że reklama powinna mieć duszę, więc porzućmy nudny post z treścią jako „najlepszy sklep xyz już otwarty” i zacznij myśleć o rabatach i ciekawych promocjach dla naszych przyszłych klientów, pokażą im podczas zakupów – z czasem ta reklama zacznie nam przynosić zyski, więc na pewno będziemy w stanie zrekompensować sobie te straty. Internet ma potężne możliwości reklamowe, dlatego musimy odpowiednio promować nasz sklep. Reklama na banerach zwykle już nie wystarcza – ale zatrudnienie w tym celu agencji marketingowej może przynieść bardzo dobre rezultaty.
Załóż witrynę internetową!
Dzięki witrynie Twoi klienci nie muszą do Ciebie dzwonić. Wystarczy skorzystać z formularza kontaktowego, napisać wiadomość w firmowym mailu lub skorzystać z opcji rozmowy z konsultantem przez stronę internetową. Potencjalni klienci, dla których ważny jest czas, z pewnością skorzystają z tej opcji. Jeśli jednak skupiasz się na stałym przyjmowaniu klientów, pamiętaj, że niektórzy z nich są przywiązani do bardziej tradycyjnych metod kontaktu. Jeśli prowadzisz stacjonarną firmę, podaj swój adres na swojej stronie internetowej, mapę ze wskazówkami i numer telefonu, co umożliwi im kontakt w sposób, który według nich jest dla nich najbardziej korzystny. W kontakcie z klientami (nie wiedzą, jak być niegrzecznym i nieprzyjemnym) ważne jest przyjazne podejście, które powinno wzmocnić jego przekonanie, że warto nas odwiedzić. Pamiętaj, gdy konsument chce wejść do naszej firmy, naszym zadaniem jest powstrzymać go (oczywiście nie dosłownie). To zadziała tylko wtedy, gdy przywitamy go z odpowiednim nastawieniem i będziemy chętni do pomocy. W przeciwnym razie nie możemy oczekiwać sukcesu naszej firmy.
Pamiętaj!
Reklama w internecie zazwyczaj wygląda w ten sposób, że musisz liczyć się ze sporą konkurencją. Dlatego też warto jest pomyśleć o zatrudnieniu agencji, która może i policzy sobie sporo za usługi, ale z drugiej strony możesz mieć pewność, że reklama twojej firmy będzie zrobiona w odpowiedni sposób.