Textrank
  • Storna główna
  • Biznes
  • Marketing
  • Media
  • Reklama online
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Storna główna
  • Biznes
  • Marketing
  • Media
  • Reklama online
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Textrank
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona główna Marketing

Współpraca i zaufanie w zespole rozproszonym w „nowej” rzeczywistości

w Marketing
Współpraca i zaufanie w zespole rozproszonym w „nowej” rzeczywistości

Od ponad roku funkcjonujemy w nowych dla nas realiach: zdalnej pracy, zdalnych spotkań czy zdalnych szkoleń. Nowa rzeczywistość szybko zweryfikowała czy i w jakim stopniu potrafiliśmy zbudować zaufanie, które jest fundamentem efektywnej współpracy w zespole.

Zaufanie w zespole pracującym zdalnie przekłada się na wysoki poziom zaangażowania i satysfakcji z pracy. Zaufanie w relacjach w całości dotyczy spójnego zachowania. W każdej relacji, osobistej czy zawodowej, online czy offline, to, co robisz, ma znacznie większe znaczenie od tego, co mówisz. Jeśli tylko mówisz, a nie okazujesz tego zachowaniem, działaniem, słowa nie wzbudzą zaufania, a wręcz przeciwnie – skutecznie je zniszczą.

Dobre słowa odgrywają swoją rolę. Sygnalizują zachowanie, deklarują intencje. Kiedy w ślad za nimi idzie właściwe postępowanie, zwiększają zaufanie, i to ogromnie. Co w sytuacji, gdy nasze kontakty osobiste zostały ograniczone?

Jak dbać o utrzymanie zaufania w zespole rozproszonym, kiedy nie widzimy się na co dzień a możliwość rozmów F2F zmalała z dnia na dzień?

Proponujemy przyjrzeć się 13 zachowaniom, które wg S.R. Coveya gwarantują poprawę zaufania wśród członków Twojego zespołu. Ważne, że wszystkie te działania wymagają zarówno charakteru, jak i kompetencji. Są możliwe do zastosowania w każdych warunkach.

  1. MÓWIENIE WPROST

To uczciwość w działaniu oparta na prawości i otwartości. To mówienie prawdy i pozostawianie właściwego wrażenia. Zawsze poddane powinno być rygorom umiejętności taktu i właściwej oceny. Kiedy mówię wprost jestem uczciwy, porozumiewam się zrozumiałym językiem, nazywam rzeczy po imieniu, mówię bez manipulacji i nie tworzę sztucznego wrażenia. Mówię w oparciu o fakty.

  1. OKAZYWANIE SZACUNKU

To szanowanie wartości jednostki – wartości każdego człowieka. To sposób, w jaki traktuje się ludzi – styl bycia. Okazywanie szacunku ma dwa istotne wymiary – zachowywać się w sposób wyrażający podstawowy stosunek do ludzi oraz okazywać w zachowaniu dbałość i troskę. Opiera się na zasadach respektu, uprzejmości, uczciwości, miłości i grzeczności.

  1. DBANIE O PRZEJRZYSTOŚĆ

Odnosi się do otwartości. Chodzi o to, by być autentycznym i mówić prawdę w taki sposób, by ludzie mogli ją zweryfikować. Zachowanie to opiera się na zasadach uczciwości, prawości i autentyczności. Gram w otwarte karty, czyli mówię prawdę w sposób, który ludzie mogą sprawdzić. Dążę do prawdy i rzetelności, jestem otwarty i autentyczny, opowiadam się za jawnością. Nie mam ukrytych zamiarów, nie skrywam informacji, przekazuję te, które wiem, że mogą być ujawnione.

  1. NAPRAWIANIE KRZYWD

Polega na czymś więcej niż na zwykłym przepraszaniu, obejmuje także rekompensatę. Jest odbudową i naprawą. Działaniem. Opiera się na zasadach pokory, prawości i rekompensaty. Naprawiam błędy, gdy pokazuję pokorę i zadośćuczynienie, przepraszam prędko. Rekompensuję działaniem, nie staram się tuszować.

  1. OKAZYWANIE LOJALNOŚCI

Odwołuje się do zasad prawości, wdzięczności i uznania. Dwa ważne wymiary lojalności to: wyrażanie uznania dla ludzi i mówienie o innych w taki sposób, jakby byli obecni. Jestem lojalny, więc hojnie okazuję uznanie, doceniam wkład innych osób i zachowanie poufności, mówię o innych tak, jakby byli obecni, reprezentuję tych, którzy są nieobecni i nie mogą mówić w swojej sprawie, nie obgaduję ludzi za plecami, nie ujawniam poufnych informacji o innych.

  1. WYKAZYWANIE SIĘ REZULTATAMI

Rezultaty nadają nam znaczenie. Jasno pokazują naszą wartość, to, że możemy wnieść wkład, że jesteśmy zdolni do działania. Są potężnym narzędziem budującym zaufanie w relacjach. Zachowanie to opiera sią na zasadach: odpowiedzialności, rzetelności i realizowania wyników. Osiąganie wyników buduje wiarygodność do siebie i zespołu, zaufanie pomiędzy pracownikami oraz do kultury organizacji. Ważne: aby rezultat był właściwy, musisz wiedzieć, czego się od Ciebie oczekuje! Rezultaty trzeba osiągać konsekwentnie, na czas i w ramach określonego budżetu.

  1. DOSKONALENIE SIEBIE

Dziś otoczenie stawia przed nami coraz większe wyzwania. By im sprostać, musisz prędko się doskonalić, by Twoje umiejętności były adekwatne do czekających Cię wyzwań. Doskonalenie opiera się na zasadach: nieprzerwalnego wzrostu, uczenia się i zmiany.Szukając sposobu doskonalenia mamy dwie strategie: szukania informacji zwrotnych i uczenia się na własnych błędach.

  1. KONFRONTACJA Z RZECZYWISTOŚCIĄ

Dotyczy bezpośredniego poruszania trudnych spraw. To przekazywanie trudnych wiadomości równie sprawnie jak dobrych. Nazywanie rzeczy po imieniu. Gdy umiesz robić to właściwie, budujesz zaufanie. Jesteś szczery i autentyczny. Konfrontacja opiera się na zasadach: odwagi, odpowiedzialności, świadomości i szacunku.

  1. PRECYZOWANIE OCZEKIWAŃ

Pozwala uniknąć konfliktów i nieporozumień. Polega na wypracowaniu wspólnej wizji w sprawie tego, co i jak ma być zrobione. Może dotyczyć także zachowania. Precyzowanie oczekiwań opiera się na zasadach: klarowności, odpowiedzialności i wiarygodności.

  1. PODEJMUJĘ ODPOWIEDZIALNOŚĆ

To zachowanie poprzedza precyzowanie oczekiwań, gdyż wówczas lepiej sprawujemy odpowiedzialność. Zaufanie do Ciebie wzrasta, gdy przejmujesz pełną odpowiedzialność za dobre dokonania. Sam czujesz się pewnie i masz do siebie większe zaufanie, gdy regularnie dotrzymujesz podjętych zobowiązań.

  1. NAJPIERW SŁUCHANIE

Zasady, na jakich opiera się to zachowanie, to: zrozumienie, szacunek i obopólna korzyść. Gdy słuchasz, uzyskujesz wgląd i zrozumienie, a to pomaga podjąć właściwe decyzje. Okazujesz też szacunek. Sprawiasz, że rozmówca czuje się ważny. Słuchaj empatycznie – wsłuchaj się, co jest ważne dla Twojego rozmówcy. Nie zakładaj, że znasz odpowiedzi na wszystkie pytania.

  1. DOTRZYMYWANIE ZOBOWIĄZAŃ

To najszybszy sposób budowania zaufania w każdej relacji. Kiedy podejmujesz zobowiązanie, budzisz nadzieję, kiedy go dotrzymujesz, budujesz zaufanie. Zawsze rób to, co obiecałeś. Nigdy nie składaj obietnic, których nie potrafisz dotrzymać. To zachowanie opiera się na zasadach: prawości, rzeczywistych dokonań, odwagi i pokory. Jest ścisłe powiązanie z mówieniem wprost i osiąganiem rezultatów. To doskonała równowaga charakteru (prawość) i kompetencji (osiąganie rezultatów). Dotrzymywanie obietnic to zachowanie prowadzące do etycznej kultury przedsiębiorstwa.

  1. UFANIE INNYM

Obdarzanie zaufaniem innych ludzi to potężny motywator. Obdarzając ludzi zaufaniem dajemy im siłę, wzmacniamy swoje przywództwo i tworzymy w organizacji kulturę zaufania, która wydobywa z ludzi to, co najlepsze, wzmacnia synergię i pomaga osiągać zamierzone cele.

Zaufanie sprawia, że ludzie mówią prawdę. Ufając mądrze – obdarzasz hojnie zaufaniem tych, którzy na to zaufanie zasłużyli biorąc pod uwagę sytuację, ryzyko i wiarygodność tych osób.

Nie bądź nieufny tylko dlatego, że z zaufaniem wiąże się ryzyko.

Skłonność do zaufania jest przede wszystkim sprawą serca, analiza jest głównie sprawą umysłu

Dobre i mądre zaufanie polega na właściwym balansie. Nie chodzi ani o to, aby ślepo ufać, ani o to by kontrolować i być nadmiernie podejrzliwym. W zarządzaniu zespołem rozproszonym kluczowa jest własna wiarygodność i budowanie w zespole relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i szacunku. Takie działania rozwija postawy przywódcze, buduje zaangażowanie pracowników, uczy dzielić się odpowiedzialnością i osiągać doskonałe rezultaty i satysfakcję z pracy.

Kluczem do zbudowania współpracującego zespołu rozproszonego i efektywnego zdalnego zarządzania staje się więc predyspozycja lidera do wierzenia w to, że ludzie są godni zaufania, a także chęć swobodnego obdarzania ich zaufaniem połączona z umiejętnością badania, wartościowania, teoretyzowania, uwzględniania możliwości i podejmowania logicznych decyzji oraz znajdowania właściwych rozwiązań. Wszak, cytując Stephena R. Coveya „Gadaniem nie wydobędziesz się z kłopotu, w jaki wpakowałeś się przez swoje zachowanie (…). Jednakże z kłopotu, w jaki wpakowałeś się przez zachowanie, możesz wydobyć się za pomocą zachowania…”

Artykuł został opublikowany przy współpracy z profesjonalną firmą szkoleniowo-konsultingową Integra.

5/5 - (3)
Tagi integrawspółpraca w zespolezarządzanie zespołem rozproszonymzaufanie w zespolezespół rozproszony

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

https://www.facebook.com/Textrank-blog-marketingowy-102619675074530/?view_public_for=102619675074530

TAGI

baner reklamowy bankructwo biznes biznes a koronawirus biznes online biznes w internecie blog dla przedsiębiorców blog internetowy blog o biznesie blog o marketingu blog o nowościach blog o reklamie blog o wiadomościach działalność film firma gry komputerowe gry online gry online a media internet jak nie zbankrutować jak prowadzić biznes jak prowadzić biznes w 2020 jak reklamować firmę kampania marketingowa koronawirus marketing marketing internetowy media internetowe pierwszy biznes pomysł na biznes poradnik poradnik biznesowy poradnik dla biznesmena poradnik przedsiębiorcy problemy w biznesie reklama reklama jawna reklama niejawna reklama online reklama w internecie social media ubiór biznesowy youtube yt

© Wykonanie projektu: Celnet - strony www

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Storna główna
  • Biznes
  • Marketing
  • Media
  • Reklama online
  • Kontakt

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?