Kiedy małe firmy zaczynają, ich koncentracja jest często na tym jak dostać swoją pierwszą grupę klientów przez drzwi. Mogą one polegać na tradycyjnych formach reklamy, takich jak reklamy drukowane i kupon mailerów lub nawet duże znaki na poboczu drogi. Mogą ufać, że skoro wiedzą, że oferują dobry produkt lub usługę, to tylko kwestia czasu, aż klienci znajdą drogę do nich.
Podczas gdy ta strategia może przynieść krocie z biznesu, istnieje lepszy i łatwiejszy sposób. Małe firmy powinny rozważyć ogromny rynek perspektyw online. Żadna mała firma, bez względu na to jak nowa, nie powinna przeoczyć tego ogromnego rynku. Grupa potencjalnych klientów, których można znaleźć w Internecie jest znacznie większa niż grupa osób, które prawdopodobnie będziesz w stanie przyciągnąć lokalnie. Korzystając z marketingu cyfrowego, można dotrzeć do ogromnej publiczności w sposób, który jest zarówno opłacalne i wymierne.
Korzyści z marketingu online
Inne korzyści z marketingu online obejmują:
- Możliwość interakcji z potencjalnymi klientami i dowiedzenia się dokładnie, czego szukają
- Możliwość dotarcia do globalnego rynku
- Możesz zaoszczędzić pieniądze i dotrzeć do większej liczby klientów za mniej pieniędzy niż w przypadku tradycyjnych metod marketingowych
- Poznaj swoich odbiorców i pozwól im poznać Ciebie osobiście, co może pomóc w tworzeniu lojalności wobec marki
- Możesz natychmiast śledzić reakcje na swoje działania marketingowe
Czy odkładasz na później marketing cyfrowy?
Dlaczego miałbyś zdecydować się na odkładanie czasu i wysiłku na marketing cyfrowy? Różni właściciele małych firm mogą wymyślać różne powody, aby unikać tej formy marketingu, ale w końcu, zwlekanie to wciąż zwlekanie. Małe firmy czasami wierzą, że nie mają czasu lub pieniędzy, aby być konkurencyjne online. Myślą, że mogą one tylko zmierzyć się z tak wielu wyzwań wszystkich na raz i nadal uczą się tajniki biznesu w ogóle. Wiele z nich może wolą brać rzeczy powoli i trzymać się z jednej lub dwóch podstawowych form reklamy, zakładając, że ich firma będzie rozwijać się w miarę upływu czasu.
Mogą nawet myśleć, że najlepszą strategią jest po prostu czekać na klientów, aby pokazać się. Ponieważ są one małe firmy, mogą myśleć, że potrzebują tylko niewielkiej liczby klientów. To nie jest skuteczne podejście. Nigdy nie ma gwarancji, że Twoja firma przyciągnie klientów tylko dzięki temu, że istnieje, a nawet jeśli tak się stanie, możesz nie przyciągnąć tylu klientów, ilu potrzebujesz, aby Twój biznes stał się rentowny.
Twoi klienci są online
Jeśli do tej pory unikałeś marketingu cyfrowego, czy to dlatego, że myślałeś, że po prostu nie jesteś gotowy? Myślisz, że potrzebujesz trochę czasu, aby się ustabilizować i wtedy dopiero zrozumiesz, na czym polega marketing cyfrowy? Problem z takim podejściem polega na tym, że Twoi klienci i potencjalni klienci są już online. Właśnie teraz. Dzisiaj. Istnieje duża szansa, że mogą już szukać firmy, takie jak twoje, ale jeśli nie mogą znaleźć cię łatwo, są one prawdopodobnie będzie wybrać kogoś innego.
W ten sposób ludzie robią dziś interesy. Kiedy ktoś ma zainteresowanie w Twojej firmie, czy to w swojej niszy w ogóle lub jeśli są ciekawi swojej marki, pierwszą rzeczą, którą zamierzają zrobić, to badania online i zobaczyć, co mogą dowiedzieć się o tobie. Oczekują, że znajdą cię tam z witryny i obecności w mediach społecznościowych. Mogą szukać recenzji, aby mogli dowiedzieć się, co inni ludzie mówią o Twojej firmie i czy jest to dobre miejsce do prowadzenia działalności. Jeśli potencjalny klient nie może znaleźć cię w Internecie, może dojść do wniosku, że twoja firma nie wydaje się być legalna. Istnieje bardzo duża szansa, że wiele z tych perspektyw może zdecydować się nie brać Twojej firmy poważnie i szybko udadzą się gdzieś indziej. Po podjęciu takiej decyzji, prawdopodobnie już nie wrócą.
Walka z konkurencją
Aby Twój biznes odniósł sukces, musisz zwracać uwagę na to, co robi Twoja konkurencja i wyciągać z tego wnioski. Pomyśl o swoich konkurentach nie tylko jako o kimś, kogo planujesz pokonać, ale jako o ludziach, którzy mają Cię czegoś nauczyć. Spójrz choćby, jak zachowują się bukmacherzy online. Nieustannie śledzą konkurencję, prześcigają się w nowych promocjach i bardziej zachęcających bonusach.
Kiedy patrzysz na to, co robią twoi konkurenci, dostaniesz jakiś pomysł na to, co działa, a co nie działa. Najprawdopodobniej, niezależnie od rodzaju działalności jesteś w, twoi konkurenci ustanowili obecność w Internecie. Jaki rodzaj treści są one za pomocą? Czy blogują, czy używają dużo grafiki i filmów? W jaki sposób komunikują swoją markę i co czyni ich wyjątkowymi? Jak dobrze nawiązują kontakt z odbiorcami? Czy myślisz, że możesz to zrobić lepiej? Nie możesz, jeśli nie bierzesz udziału w konkurowaniu w cyfrowym świecie.