Google Ads to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych i produktowych w wyszukiwarce. System został uruchomiony 23 października 2000 r., jako Google AdWords, obecna nazwa funkcjonuje od 24 lipca 2018 r. Wraz ze zmianą nazwy rozszerzono możliwości reklamowe w kampaniach PPC.
Jakie formy reklamowe ma Google Ads?
Przy pomocy Googe Ads można reklamować się w formach:
1) reklamy tekstowej, gdzie kluczową rolę odgrywają linki sponsorowane, należy stworzyć reklamę pod słowa kluczowe, które klient wpisuje do wyszukiwarki, jest to najbardziej popularna forma;
2) reklamy graficznej, przy użyciu Google Display Network, jest to podlinkowy baner, który umieszczony został na różnych stronach internetowych;
3) reklamy wideo, w formacie wideo, gdzie będziemy się promować poprzez serwis YouTube, który cały czas zyskuje na popularności, powinniśmy skorzystać z remarketingu, dzięki czemu dotrzemy do osób, które już wcześniej miały związek z naszą firmą;
4) reklamy na gmailu, czyli Gmail Sponsored Promotions, które wysyłamy w formie tradycyjnego e-maila;
5) reklamy produktowe, sprawdza się zwłaszcza wtedy, gdy jesteśmy posiadaczami sklepu internetowego, jest dedykowana branży e- commerce, pojawia się w wynikach wyszukiwarki oraz w sieci reklamowej w zakładce Zakupy;
Jakie są cele kampanii Google Ads?
Kampania ma na celu wspomożenie reklamodawców w realizacji postawionych przez nich celów. Korzystający z Googe Ads mogą zwiększyć zainteresowanie prowadzoną przez siebie stroną, przykładowo internetową witryną zakładów bukmacherskich, zainteresować użytkowników swoim produktem, spowodować, że marka, której są przedstawicielem, zyska na popularności. Ważne, żebyśmy stawiali konkretne cele, które ma osiągnąć kampania, jeszcze zanim ją uruchomimy. Cel kampanii powinien być tożsamy z zasadą SMART, czyli konkretny, mierzalny, osiągalny, istotny oraz określony w konkretnym przedziale czasowym.
Podsumowanie
Google Ads, który w 2018 r. powstał na bazie AdWords z każdym rokiem jest coraz bardziej efektywny w tworzeniu kampanii marketingowych. Wpływ mają na to nowe narzędzia, funkcje, opcje reklam. Kampanie reklamowe są skuteczne, sprawdzają się, na co potwierdzeniem są wyciągi liczbowe z działań skierowanych na realizację potrzeb klientów.