Grunt, żeby zdecydować się na odpowiednie przedsiębiorstwo handlowe. To już na pewno będzie dla Ciebie połowa sukcesu. Warto zaznaczyć, że sporo osób stawia tutaj na Amazon, aczkolwiek nie powinno to zaskakiwać. Należy zaznaczyć, że ta firma ma setki milionów Klientów… I to na całym świecie! Warto zatem tutaj działać. Ok, ale jak to robić? Jak założyć konto? Co zrobić, by dodać produkty i je potem skutecznie sprzedawać na tej platformie internetowej?
Czy zakładanie konta na Amazon jest skomplikowane?
Na szczęście nie. Warto jednak postępować zgodnie z kilkoma wskazówkami. Jesteś pewny, że chcesz posiadać konto na Amazon? Wiesz, że to amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe posiada setki milionów Klientów w rozmaitych zakątkach globu? Chcesz docierać ze swoją ofertą do rozmaitych osób i tym samym zarabiać dobre pieniądze? Jak najbardziej jest to możliwe. Aby jednak tak się stało, na początek trzeba wybrać plan sprzedażowy, a potem założyć konto firmowe na amazon. Rozpocznijmy od tej pierwszej kwestii. Warto zauważyć, że masz do dyspozycji dwie opcje. Czyli plan indywidualny oraz profesjonalny. Czym różnią się te dwa poszczególne warianty? Warto zaznaczyć, że w ramach planu indywidualnego trzeba płacić 4 PLN (bez VAT) za każdy sprzedany produkt. A jak zdecydujesz się na drugi wariant, to miesięczne koszty (niezależnie od liczby sprzedanego asortymentu) będą wynosić 165,91 PLN (bez VAT). Łatwo obliczyć, że ta opcja bardziej się opłaca w przypadku sprzedawania minimum 40. rzeczy np. na przestrzeni całego grudnia lub stycznia. Jak wybierzesz plan, to trzeba zdecydować się na założenie konta firmowego na platformie Amazon. Nie ma tutaj nic trudnego. Rejestracja odbywa się szybko i jest intuicyjna.
Jak dodawać produkty?
Jeśli dokonasz rejestracji, to będziesz już mógł swobodnie skorzystać ze strony Seller Central. A potem czeka Cię dodawanie produktów do ogólnej oferty Amazon. Rzeczy powinny mieć nadane odpowiednie identyfikatory. Masz tutaj kilka opcji do dyspozycji (GTIN, UPC, ISBN lub EAN). Jest to ważne, by dokładnie określić, co sprzedajesz. O czym jeszcze nie można zapominać? Warto skupić się na tytule oraz szczegółach oferty. Chodzi zaś o takie kwestie, jak opis (należy zadbać o wyszczególnienie wszystkich kluczowych walorów), zdjęcia, czy słowa kluczowe itp.
Jak reklamować swój asortyment?
Warto to robić m.in. poprzez swoje media społecznościowe. Jeśli jeszcze ich nie masz, to dobrze byłoby to zmienić, aby działać na miarę możliwości stwarzanych przez XXI wiek Co ma jeszcze tutaj spore znaczenie? Amazon samo z siebie oferuje kilka opcji w aspekcie reklamowym. Możesz np. zdecydować się na takie warianty promocyjne, jak Sponsored Brands, Sponsored Products, Sponsored Display itp. Coraz popularniejsze są reklamy filmowe lub dźwiękowe. Ta kwestia nie powinna być potraktowana po macoszemu. Na Amazon jest spora konkurencja, dlatego należy zadbać o odpowiednie formy reklamy, aby pozytywnie wyróżniać się „z tłumu”.