Reklama online jest w naszych czasach najlepszą formą promocji firmy. Reklama online, czyli reklam ainternetowa to zbiór kilku elementów, takich jak banery reklamowe, linkowanie, profile w social media, fanpage i inne narzędzia pomagające nam rozpromować naszą firmę na szeroką skalę.
Jak to wygląda w praktyce
Słowem wstępu będzie podział reklamy internetowej na dwa rodzaje. Reklama jawna jest tym co widzimy korzystając z internetu. Linki, artykuły sponsorowane, banery reklamowe, newskettery czy reklamy na Facebooku. Drugi rodzaj reklamy to reklama niejawna. Zaliczamy do niego SEO, czyli pozycjonowanie. Do tego dochodzą social media. Na końcu jest tzw. content marketing polegający na tworzeniu odpowiednich treści, mogących pomóc nam w reklamowaniu własnego biznesu.
Banery reklamowe
Pierwszym ważnym elementem będzie baner reklamowy. To element który przychodzi na myśl jako pierwszy, kiedy rozmawiamy o reklamie. Kiedyś popularne było wieszanie reklam na słupach reklamowych. Dzisiaj, w dobie internetu, robi się to w specjalnie przygotowanych na to miejscach. Jako osoba która chce zwiększyć zasięgi swojej firmy i dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców może wykupić baner reklamowy. Zależnie od profesji jaką się zajmujemy, możemy skorzystać z różnych miejsc w których nasza reklama się pojawi. Możemy to zrobić w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku. Możemy też udać się do osoby zajmującej się reklamą na bardziej skategoryzowanych stronach, wybranych konkretnie pod naszą działalność. Dlatego też prowadząc warsztat samochodowy będziemy chcieli zamieścić naszą reklamę na blogu poświęconym tematyce motoryzacji, a w przypadku kiedy zajmujemy się wykończeniem wnętrz, będziemy chcieli zareklamować się na stronie poświęconej tematyce budowlanej.
Kamera naszym przyjacielem
Jeśli chcemy rozwinąć naszą promocję jeszcze bardziej, możemy skorzystać z serwisu YouTube. Serwis ten umożliwia każdemu, po zarejestrowaniu konta w Google, darmowe dodawanie materiałów filmowych. Jeśli dysponujemy odpowiednim budżetem możemy skorzystać z usług firm zajmujących się nagrywaniem i produkcją krótkich filmów. Choć może się to wydawać niepotrzebne, bardzo często krótki, kilkuminutowy film, może okazać się strzałem w dziesiątkę. Możemy tam pokazać dosłownie wszystko, co chcielibyśmy aby nasz potencjalny klient zobaczył.